terbang ke laman BEN ASHAARI

pelepah baru misutoresu rarorra

KAWAN

hey kawan!
aku disini
aku buth kau
mereka bilang
kawan sejati ada bila perlu
susah senang sama sandarkan
tapi aku
aku ta kesah
kalau kau ilang bila senang dan cari bila susah
tinggalkan aku bila senang
kerana yang pasti aku tahu kau percayakan aku
itu sudah cukup
dan ak kawan
aku faham kau
aku tahu kau ta senang
resah malam siang
jiwa kau songsang
jiwa kau gersang
kau rasa kau sorang-sorang
di dunia ini ta ada yang temani
kau silap kau salah
kau tak sorang
kau ada aku ada dia ada mereka
kalau mereka ta sudi
aku kan sentiasa sudi
aku senang jadi teman keresahan kau
tangan ini sentiasa aku buka
aku hulurkan
kalau itu buat kau kembali senyum
tak apa
mari kawan
dekatla

hey kawan
kau celaru
silap kau satu
akar bimbang jiwa kau sekarang
disitu
kau ta patut buat begitu
kau sampahkan diri kau kawan
ya itu
yang pernah kau kesahkan kau sendukan ke telinga aku dulu
tak apa
tenang saja kawan
kan dah lama
biar berlalu
dan sekarang lakukan perubahan baru
dia masa lalu
jadikan pembakar marakkan semangatmu
tegakkan teghkan kembali pasak kamu
bangkit la
bangkit kawan!
buktikan kau mampu
pijak-pijakkan kata celaka mereka
ludahkan semula ke muka mereka
kami disini sentiasa dibelakang mu
bila kau jatuh kami sambut
bimbang usah perlu
pergi kawanku
lakukan yang perlu













kisah tentang seorang kawan yang tersungkur
jangan ditinggalkan
tapi dihlrkan tangan
dia perlu kamu kamu

No comments:

COPYRIGHT@ semua yang tercatat di atas semuanya HAK MILIK MISUTORESU RARORRA .