terbang ke laman BEN ASHAARI

pelepah baru misutoresu rarorra

bangsat !

bangsat !
kalau boleh aku angkat kau banting ke atas kanvas putih
tikam kau tubi-tubi

prak ! prak ! prak !
carik-carik kan dada kau
biar darah kau menjadi bahan contengan di atas kanvas putih

bersepah
kiri kanan percikan tikaman

lalu jahitkan semula
dada kau yang rabak
dengan benang dari besi panas

terlalu lena kau tidur
dia atas baldu penyeksaan hati orang lain
penjahat apakah kau ?

disetiap wujudnya kau beri satu parut baru di dinding hati
pedih
mungkin hati tercipta dari batu
kaku
keras
tak berasa

atau selama kau kenal dunia kepala kau letak di dalam jamban

bangsat !
aku tejerat dengan sial kau
perlahan lahan kau tarik jiwa polos yang masih berhembus
masuk dalam kelongsong jahanam kau
puas ?

arh !
mungkinkah kau faham erti puas
sedang kau hanya manusia tanpa hati
yang menjaja kerosakkan sana sini

hiduplah kau dalam lubang kehidupan kau sendiri
mungkin kau boleh hidup sendiri
nikmati dunia yang kau cipta sendiri

kau jaja muka suci
berlari lari cari simpati
dapat

prikkkkk
tusukan tepat ke hati dia

sial
sampai bila aku harus digam disini

sampai bila aku harus jadi sebahagian dari permainan hidup kau
ntah sampai bila sabar ini masih denganku

satu , dua , tiga ,
masalah kau bagi

kau lenyap lagi - syurkur aku


dua tiga hari minggu
kau muncul

4 , 5 , 6,
kau suapkan aku dengan masalah kau punca utama

gairah aku ingin angkat kaki
sayang
365 hari lagi
baruboleh aku
tebarkan sayap
dan lenyap --


sumpah bila aku pergi
jangan mimpi untuk aku kembali --


kau bukan kawan
tapi spesis setan yang tersesat di komuniti manusia jiwa-jiwa bernurani
kau tak patut disini --







4 comments:

Azhar Ibrahim said...

Camne nak follow blog kamu ni? Pastu nak bacakan puisi ni di PSP Seremban boleh? :-) Dahsyat!

Unknown said...

hahaha . emosi .
eh bolehlah follow dekat atas tu ada button follow . eh boleh . silalah ;)ala kalau la masih dodok diseremban boleh pi sana kan . nak tengok . kikiki .

Azhar Ibrahim said...

@misutoresu rarorra

Menunggu kamu di UiTM semalam ibarat menunggu bulan jatuh ke riba pun ada. Heh.

Unknown said...

hahahaha ! memang dah iye2 nak pegi tapi tibe2 tetoink halangan . haish . stalker kat maya jela . heh . sorry . *tepuk dai sndri .edeh

COPYRIGHT@ semua yang tercatat di atas semuanya HAK MILIK MISUTORESU RARORRA .